Lazdynų Pelėdos kūrybos analizė socialinės dramos metodu

Socialinės dramos metodai plačiai naudojami Vakarų Europos mokyklose, ypač Anglijoje. Garsus pedagogas J.H. Pestalocis teigė, kad vaikai supranta tik tai, ką patys pabando padaryti. Kalbinę raišką ir kūrybinę vaizduotę derinant su veiksmu, judesiu, kūrybiniais socialinės ar proceso dramos metodais pasiekiamas didesnis mokymosi produktyvumas, motyvuojama daugiau skaityti, išmokstama tarsi nepastebimai ir džiugiai. Mokiniai patys nusprendžia, kokios problemos yra svarbiausios, o po to sukuria trumpas improvizacijas. Gyvenimiškų situacijų inscenizavimas padeda  pažvelgti į jas iš šalies, giliau analizuoti problemas, ieškoti sprendimo būdų, galinčių padėti ir realiame gyvenime.

       Mūsų šeštokai – guvūs ir imlūs, gebantys puikiai vaidinti mokiniai. Savarankiškai perskaitę keletą Lazdynų Pelėdos kūrinių, pabandė juos inscenizuoti: vaidinti, kalbėti, savo aktyviais veiksmais modeliuoti situacijas, ieškoti pozityvių ir konstruktyvių problemų sprendimo būdų. Buvo taikomi šie socialinės dramos metodai: „Karšta kėdė“, „Patarimas“, „Dienoraštis“, „Paslaptis“, „Svajonė“, „Nuomonių tunelis“ ir kt.

      Lazdynų Pelėdos kūryba kelia skaudžias gyvenimo problemas. Kai kas gali prieštarauti, kad mokiniams nereikia rodyti negatyvių gyvenimo pusių: smurto, nesantaikos, patyčių. Bet juk tai realiai vyksta, neretai visai šalia kiekvieno iš mūsų. Psichologai teigia, kad, susidūręs su panašia problema, jaunas žmogus jau turės tam tikrą psichologinį atsparamą, imunitetą, o tai neleis padaryti nepataisomos klaidos. Pasak  Vytauto V. Landsbergio, „Yra du estetikos principai: – pirmas – neigimo neigimo dėsnis, kai, rodydamas žiaurų pasaulį, tu juo nesidžiaugi, nesimėgauji, o nori pakeisti, kad žmogus suprastų, jog taip elgtis ir gyventi yra nenaudinga, beprasmiška. Antrasis – teatras turi mokyti kilnumo, rodydamas nekilnumą arba teigdamas, kad nekilnumas, žiaurumas niekur neveda“.

Lietuvių kalbos mokytoja V. Jokubauskienė

IMG_1744
IMG_1750
IMG_1750
IMG_1751
IMG_1754
IMG_1754
IMG_1754
IMG_1754
IMG_1799
IMG_1799
Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image...

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *